poniedziałek, 25 marca 2024

Zmotywowani do czytania

 Marcowe hasło, w naszej nowej zabawie, brzmiało: Na scenie życia.

27 marca przypada Międzynarodowy Dzień Teatru i pewnie w połączeniu z marcowym hasłem powinnam wybrać książkę o dziejach teatru, albo o osobie związanej z teatrem lub filmem. Natomiast pierwszą osobą, o której pomyślałam była polska malarka. Potrafiła olśnić zarówno talentem, jak i temperamentem. Była pochłonięta zarówno swoją twórczością, jak i tworzeniem własnej legendy (na przykład data urodzenia, miejsce urodzenia). Jest rekordzistką, której obraz został najwyżej wylicytowaną pracą polskiego artysty w historii. Czy już wiecie o kogo chodzi? 

Tak, to Tamara Łempicka. 

Kolaż na który się składają: neonowy napis Łempicka, zdjęcie bibliotekarki z książką pod tytułem Tamara Łempicka: sztuka i skandal autorstwa Laury Claridge oraz obraz namalowany przez Tamarę Łempicką pod tytułem Saint Moritz.
zdjęcie własne
Dzisiaj serdecznie zachęcam do przeczytania książki Laury Claridge pod tytułem: "Tamara Łempicka: sztuka i skandal". Pozycja ta jest jednym z pełniejszych obrazów rozpaczliwie trudnego, ale pasjonującego życia naszej artystki. 


Brak komentarzy: