środa, 15 marca 2023

Biblioteczny numer

 

Na półce została zaprezentowana książka pod tytułem Ania z Zielonego Wzgórza autorstwa Lucy Maud Montgomery.
zdjęcie własne
Dzisiejszy numer wytypowała Pani Natalia, moja sąsiadka, kierowniczka Filii Podłęże 1.                  Tym razem, niestety, znowu trafił się na Filii Podłęże 2 ubytek. Pod numerem 8523 była wpisana do inwentarza książka Ania z Zielonego Wzgórza Lucy Maud Montgomery. Biblioteka kupiła tę pozycję w 1994 roku za 28.000 zł. Lektura ta była wielokrotnie pożyczana i czytana. Niestety żywot jej dobiegł w 2008 roku. Któż z nas nie zna przygód rezolutnej, wygadanej i obdarzonej bujną wyobraźnią Ani? Myślę, że wszyscy bardzo dobrze kojarzymy Marchewkę. Chociaż raz zamiast znienawidzonych rudych warkoczy, na głowie Ani pojawiają się zielone włosy. I nie jest to jedyna przygoda głównej bohaterki, pamiętam jak się zaśmiewałam czytając o soku malinowym dla Diany, czy pieczeniu ciasta z kroplami walerianowymi. I nie mogłam pojąć, dlaczego nie chciała wybaczyć Gilbertowi. To pełna ciepła opowieść o szczęśliwej pomyłce i zwariowanej nastolatce, której po prostu nie da się nie lubić. I choć od wydania książki minęło już sto lat, cieszy się ona nadal ogromną popularnością. 

Bardzo jestem ciekawa jakiż to numer wytypuje nam kierowniczka Filii Jeziorki, Pani Joanna. 

Brak komentarzy: