poniedziałek, 31 października 2022

Biblioteczne wyzwanie czytelnicze

 

Na stoliku zostały zaprezentowane: książka Stiega Larssona pod tytułem Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet; szwedzki film pod tym samym tytułem oraz amerykańska wersja pod tytułem Dziewczyna z tatuażem.
zdjęcie uczestnika wyzwania czytelniczego

I jak zwykle na koniec moja propozycja. Dzisiaj polecam coś z kryminału. Pierwszy tom sagi Millennium Stiega Larssona. Jedna książka i dwa filmy. Książka miano klasyki kryminału otrzymała zasłużenie. Chociaż przez pierwsze 100 stron brnęłam, ale potem nie mogłam się oderwać. Świetna kreacja głównych bohaterów. Do tej pory jestem fanką Lisbeth, tajemniczej i ekstrawaganckiej postaci, która skrzywdzona przez ludzi i system potrafi zadbać o swoje interesy. Oczywiście za ciosem poszły kolejne tomy. A potem przyszedł czas na filmy. Pierwszy był Dziewczyna z tatuażem. Jest to po prostu sprawnie zrealizowany film sensacyjny z Hollywood. Dla mnie plus dla Daniela Craiga, że jako aktora stać na aż tyle. Jest przekonujący i naturalny. A teraz szwedzka wersja, którą uważam za lepszą. Duszny klimat, zimno na ekranie przenikało do pokoju, mocno przedstawiono przemoc i erotykę. I świetna rola socjopatycznej hakerki Lisbeth Salander. Cały obraz jest mroczny i pesymistyczny, dobrze osadzony w zimnych krajobrazach. 

Zapraszam do zapoznania się z tymi dziełami, dostępnymi w naszej bibliotece. 



Brak komentarzy: