środa, 31 lipca 2024

Zmotywowani do czytania

 

Na zdjęciu znajduje się kobieta w różowej bluzce z czarnym nadrukiem. Stoi przed tablicą z nazwą miejscowości Krapets w języku bułgarskim i europejskim. Prezentuje książkę Ałbeny Grabowskiej pod tytułem Tam, gdzie urodził się Orfeusz.
zdjęcie własne
Czas wakacji w pełni. Bibliotecznym hasłem przewodnim w tym roku są: Podróże z Biblioteką. Chciałabym zaproponować książkę Polki z bułgarskimi korzeniami Ałbeny Grabowskiej Tam, gdzie urodził się Orfeusz. Bułgarskie Rodopy, kraina Orfeusza to miejsce pełne legend, wielowiekowej tradycji oraz śladów obecności mitycznych bohaterów. Niestety, w Rodopach nie byłam, dojechałam do Krapets oraz zwiedziłam przylądek Kaliakra (przepiękny, polecam). Natomiast próbowałam kuchni bułgarskiej. W książce autorka zamieściła kilka przepisów, więc i czytelnicy mogą sobie zrobić dzień bułgarski i samodzielnie przygotować kilka potraw. 

Konkurs wakacyjny: z jakiej rośliny słynie Bułgaria? Podpowiedź znajduje się na zdjęciu :) Za pierwszą prawidłową odpowiedź jest przewidziana nagroda. 

Brak komentarzy: